top of page

Butikkpolicy & Betingelser

Info/Betingelser

  • Varer kjøpt i butikk:

Varer kjøpt i butikken kjøpes som de er, dvs. uten returrett, og dette står også på kvitteringen : Varer/produkter kjøpt i butikk er kjøpt slik de er, ingen bytte/returrett.

Kjøp av nye varer fra RERE, er innkjøpt som partivarer og vil derfor ikke ha noen form for garanti eller bytterett.

Dette er partivarer som RERE har vurdert som bedre å ta inn til butikken, enn kastet.

  • Bestilling av din stand

Din stand kan reserveres fra vår hjemmeside www.rereshop.no og i butikken - Adr: Storgata 20, 2050 Jessheim.

Betaling av standleien skjer hos oss i butikken når du sjekker inn første dag.

Har du saldo inne på din profil, trekkes standleie direkte fra saldoen din første leiedag av forlengelse eller ny standleie.

  • Når du har booket din stand

Når du fullfører booking av din leieperiode, godtar du våre betingelser og andre vilkår som du har fått oppgitt under bookingen. En booking er bindende idet den er bekreftet og du har mottatt en bookingbekreftelse. Dette kan gis muntlig, skriftlig eller via bookingsystemet.

Avbestilling må skje min 48 timer før leiestart via kontaktsiden eller ved oppmøte i butikken. 

Har du saldo inne på din profil, trekkes standleie direkte fra saldoen din første leiedag av forlengelse eller ny standleie.

Hvis du ikke avbestiller standbookingen din innen 48 timer før leiestart og du ikke møter opp til innsjekk, vil det bli lagt til

en gjeld tilsvarende leiesummen av perioden som har blitt booket, til din profil og RERE kan uten varsel leie standen til noen andre dersom du ikke har satt opp varene dine ved utgangen av første dag av leieperioden.

Gjeld må betales eller trekkes av salg, ved neste standleie.

 

  • Leietid

1 uke = 7 dager, derav 6 salgsdager - da vi har stengt på søndager.  

Når vi har søndagsåpent, følger disse med uten ekstra kostnad.

Bookingsystemet hopper over røde dager, slik at du får alle bookede dager.

 

  • Hva kan du selge

Du kan selge baby/barneklær, leker, utstyr til barn, gravid/ammeklær og dame- herre og ungdomsklær, sko og accessories. Det meste som får plass i din stand, men dessverre ikke større varianter av sportsutstyr, elsparkesykler og hoverboards.

Heller ikke brudekjoler eller store lange ballkjoler, da disse blir hengende for mye utfra standen.

  • Hvor mye kan du selge

Voksen stand : maks 35 hengende plagg + maks 4 par sko + noe tilbehør, av gangen.

Barne stand : maks 45 hengende plagg + maks 4 par sko + noe leker og bøker el tilbehør, av gangen.

Vi ønsker at alle plagg henger, ikke høye stabler med mange plagg. Mens små klær er fint å ha i bokser, eller pent brettet i liten stabel på en av de nederste hyllene. Enkelt og oversiktlig er nøkkelordet her.

Det er gratis å fylle på gjennom hele leieperioden din.

Har du en veske eller annen luksusvare med en salgsverdi over 1000,- ?  Da har du som standleier av  voksenstand en plass i et av våre låsbare skap inkl i standleien med vanlig 20% kommisjon.  *1 vare pr standleier, forutsett at det er plass.

Med mulighet til å fylle på om varen din blir solgt.

Har du ikke mulighet til å fylle jevnlig på standen din? :

REfill tjeneste kan bestilles av oss, hvor du får en eske du kan fylle med varer du ønsker å selge.

Vi fyller jevnlig på standen din for deg.

Esken rommer ca 30-35 plagg (kommer an på tykkelser) og plasseres på toppen av standen din.

Varer i esken må være ferdig priset og evt ferdig alarmert før de legges i.

En eske pr stand, inkl påfyll av personalet og rydd 2 x uken : 200,- pr periode inntil 1 mnd, kan forlenges.

*Overfylte stands vil få en REfill eske med plagg over maks antallet, og tjenesten lagt til på sin profil.

  • Pris

Prisene som er angitt på nettsiden og i butikk er priset i NOK og  inkl. mva.

Standleien inkluderer store og pene stands, kleshengere, prisetiketter, alarmbrikker, lapper til stands, div felles stands, fresht og rent lokale, og selvfølgelig suuuper hyggelige personale som hjelper deg hele veien.

*Utvidelse av en leieperiode regnes som ny start. Feks hvis en leieperiode er på 4 uker og utvides med 1 uke, vil den ene uken koste det som er oppgitt for 1 uke i prislisten.

Utvidelse av 1 tom 5 dager : 45,- pr dag

 

  • Kommisjon

Kommisjon (20 %) trekkes automatisk fra beregningen av samlet salg, før overskuddet utbetales til standleietaker.  

  • All Inclusive

Har du en All Inclusive Stand, godtar du at vi priser varene dine og trekker 40% i provisjon av samlet salg.

Du kan prise deler eller alle varene dine selv, om du ønsker det. 

All Inclusive stand inkluderer standleie, kleshengere, etiketter, alarmer, kartotek, daglig rydd, varer på fellesområder,

REfill eske, evt. flytte, nedpakk og promotering i some. Verdi 1900,-

4 uker - 1400,- + 40% kommisjon

Du kan levere opptil 50 plagg dagen før første leiedag. Og hente evt rest siste leiedag fra kl 17, innen stengetid.

Annen % ved direkte avtale med oss.

Utover dette tilkommer det INGEN ekstra gebyrer eller % av ditt salg, 

annet enn det som er beskrevet her under Betingelser.

  • Varebeskrivelse og varemerking

Alle varer må være registrert med gode beskrivelser, som : HVA/MERKE + STR + PRIS

Dette gjelder også billige varer eller noe du har mye av i en kasse. 

Personalet gjennomfører ikke salg hvor vare ikke stemmer med varebeskrivelse på prislapper. Kun slik kan vi unngå bedrageri ved bytte av prislapper og du selv har full oversikt over hva som er solgt på din stand.

Du må selv sørge for at alle varer er korrekt merket og etiketter sitter godt på med RERE`s strekkoder. 

God merking av varene dine, er alfa og omega for salget ditt! OG vi vet at varen tilhører deg...

Skulle en vare miste prislappen sin, vil personalet oppbevare den på Lost & Found i 14 dager.

Etter det vil varen/ene tilfalle RERE, som står fritt til å donere, disponere eller selge dem.

Så titt jevnlig innom Lost & Found når du har stand hos oss, i tilfelle du finner noen av varene dine der, før de tilfaller RERE.

  • Produktforsikring

Lokalet er videoovervåket, og våre ansatte er jevnlig på vakt mot butikktyver.

Du har også fri tilgang til alarmbrikker, som du selv kan sette på valgfrie varer.

Vi har også jevnlig besøk av vektere og har også direkte tilgang til senterets vektere hvis det skulle trengs 24/7.

RERE kan ikke holdes ansvarlig for stjålne, tapte eller ødelagte varer, og RERE er ikke erstatningsansvarlig ved brann- eller vannskade. 

RERE har nulltoleranse for stjeling og bedrageri, vi anmelder automatisk, uansett pris.

  • Småvarer og accessories

Vi tillater ikke at dyre småvarer, som smykker, klokker, nye parfymer, solbriller, små vesker el skal ligge på standene. 

Smykkebrett og Lux skap er tilgjengelig for leie, hvor småvarene dine er stilt ut i låst skap ved kassen.

For produkter som feks hudpleie, sminke, div kremer ol. har vi egen hylle til dette ved kassen og bruk av dette området kan bestilles som fellesområde. Alt må være uåpnet og innenfor datomerking.

Finner personalet noen av disse tingene på stand, vil de plassere dette på tiltenkte plasser og leiepris vil bli lagt til standleier. 

  • Egen virksomhet

Dersom det selges fra egen virksomhet via standen, er du selv ansvarlig for å rapportere korrekte opplysninger til skatteetaten, og dette må oppgis ved bestilling dersom du ønsker å selge varer fra et momsregistrert firma på standen din.

 

  • Fellesområder

Fellesområder er områder i butikken som er organisert av personalet, og plasser hvor plagg kommer bedre frem. 

Som regel organisert etter sesong og som mange handlende ser etter.

For tillgang : 30,- + 20% kommisjon, pr uke - 4 varer, pr område. Inkl kleshengere, etiketter, alarm og rydd.

Gratis påfyll, altså selger du en vare fra fellesområde, kan du legge til en til.

Ønsker du å benytte fellesområdene, må det bookes for hele standleie perioden din.

*Du er selv ansvarlig for å hente plaggene fra fellesområdene, når du sjekker ut.
*Fellesområdene kan benyttes utfra hvilken stand du har, altså barnestand på barnesiden og voksenstand på Scena.
*Hvis fellesområdene blir for fulle, vil personalet rydde tilbake på stand og du kan henge ut igjen når det er plass.
*Betalingen er for benyttelse av fellesområdene, ikke en reservasjon.

*Fellesområder er oppdatert under Kunngjøring når du er logget inn eller du kan spørre personalet.

Leieperioden

  • Oppstart

Når din stand er booket, kan varer settes inn fra butikkens åpningstid fra første leiedag. Fra kl 10 man-fra og 11 lør.

RERE kan uten varsel leie standen til noen andre dersom du ikke har satt opp varene dine ved utgangen av første dag av leieperioden, innen 1 time før stengetid.

Maks antall plagg/varer må følges som beskrevet under Stands & Priser.

Antall varer over dette, vil bli lagt i en REfill eske på toppen av standen av personalet, og REfill tjenesten vil bli lagt til din profil.

Standene skal ikke flyttes på, og ingen ting skal festes, spikres, stiftes eller limes til standen. I tillegg er det ikke tillatt å plassere varer utenfor egen stand. De vil bli fjernet uten varsel.

Som standleier kan du fritt bruke butikkens kleshengere. Det er kun tillatt med butikkens kleshengere og ved 

Prep området finnes det et lite utvalg buksehengere, som fritt kan brukes.

Det er veldig fint å bruke div oppbevaringsbokser til småting og mindre plagg på hyllene, for en litt mer oversiktlig og ryddigere stand. Men bruk da kun små bokser, alle bokser over str 20 L er ikke tillatt og vil bli fjernet.

Store, tunge ting eller gjenstander på hjul må ikke plasseres på øverste hylle for å sikre at de ikke faller ned på noen. Personalet har rett til å fjerne gjenstander fra øverste hylle som er i fare for å falle eller er for tunge.

Vogner og store leker kan kun selges etter avtale med butikken.

 

Vi har dessverre ikke plass til salg av møbler, sportsutstyr av større størrelser og utstyr til vinteraktiviteter.

Vi tillater ikke salg av elektriske sparkesykler eller hoverboards.

  • Eierskap og produktbetingelser

Standleietaker er eneansvarlig, har ubegrenset eierskap og rett til å selge varene på standen, og det er ikke tillatt å selge ulovlige kopivarer, mat, tobakk, alkohol, sikkerhetskompromitterende varer, våpen, fyrverkeri, pornografisk materiale eller annet som personalet kan anse som upassende.

Vi ønsker ikke å ha varer kjøpt fra Alibaba, Wish, Ebay etc. for videresalg hos RERE. Det er heller ikke tillatt å legge ut visittkort eller annen markedsføring på standene. Brudd vil resultere i fjerning av disse varene og effektene uten varsel.

 

Personalet har også rett til å avvise eller disponere varer som anses skadelig for butikkens standard, som f.eks. skitne, illeluktende, hullete eller uhygieniske varer.

 

  • Påfyll og opprydding  

Du er gjennom hele leieperioden ansvarlig for din egen stand, og du kan fylle på varer så ofte du ønsker. Du bare oppretter nye etiketter og vi printer de som vanlig ut til deg i butikken. Alle dine etiketter er inkl i standleien.

Kom gjerne innom når du vil i butikkens åpningstider og ta en liten opprydding i standen din.

En ryddig og oversiktlig stand selger mer, anbefaler da å komme innom ca hver 3.-4. dag.

Du har også mulighet til å bestille opprydningstjeneste av oss i butikken. 

 

  • Varer uten prislapp

Skulle en vare miste prislappen sin, vil personalet oppbevare den på Lost & Found i 14 dager.

Etter det vil varen/ene tilfalle RERE, som står fritt til å donere, disponere eller selge dem.

Så titt jevnlig innom Lost & Found når du har stand hos oss, i tilfelle du finner noen av varene dine der, før de tilfaller RERE.

 

Blir varer funnet i butikken etter at leieperioden er avsluttet, vil den bli oppbevart i

Lost & Found avdelingen i 14 dager. Ta en titt innom der hvis du mangler noe og ta kontakt med personalet hvis du finner noe som er ditt, for verifisering av eierskap. 

Ikke avhentede varer vil bli eiendommen til RERE, som står fritt til å donere, disponere eller selge dem.

 

  • Endring av pris

Dersom du ønsker å endre prisen på en vare underveis, må det settes en ny prislapp på varen og gammel fjernes.

Vi selger ikke varer som har priser skrevet med penn el.

 

  • Salg på stand

Du har mulighet til å ha salg på din stand. Ta kontakt med personalet. 

Ikke skriv eller merk over ordinær prisetikett.

Du kan velge mellom 20% , 30% , 50%

Salgs prosenten følger standnummeret på prisetiketten til varene dine, og du må selv si ifra når du ikke ønsker å ha de på salg lengre. Det er kun mulig å ha salg på hele standen.

 

  • Flytte varer

Har du bestilt ny stand, kan du flytte varene dine fra den forrige til den nye standen. Men nye etiketter må settes på varene dine, for at vi skal kunne se hvor varene dine hører til. Og at du også har oversikt over hva du har på hvilken stand til enhver tid + at du kan ha salg på standen din.

 

Ved slutten av leieperioden

  • Tømming av standen

Standen skal tømmes siste dag i leieperioden innen kl 17:00 man - lør, innen 19:00 på torsdager.

 

Du er selv ansvarlig for å tømme standen, med mindre du kjøper nedpakking av oss.

Si ifra til personalet at du er kommet for å pakke ned, før du begynner nedpakkingen.

Det er viktig at alle prislapper blir stående på varene når standen tømmes, da varer uten prislapper ikke kan tas ut av butikken. Personalet kan kontrollerer alle varer, før de kan forlate butikken.

 

Dersom standen ikke blir tømt i tide, blir leieperioden automatisk forlenget med 1 uke om gangen eller evt ledige dager.

Hvis standen er booket videre av noen andre, pakker vi den ned fra kl 17:00 (19:00 tors), noe som uten avtale koster et nedpakkingsgebyr på 350,-.  Varene må da hentes innen 7 dager.

Gebyr tilkommer for oppbevaring av varene, 50,- pr påstartet dag.

Etter 7 dager tilfaller varene RERE og har da rett til å donere, kaste eller selge dem.

Nedpakking, oppbevaring og forlengelser trekkes fra det samlede salget ditt eller må betales i butikken.

 

Du har mulighet til å bestille nedpakking av oss og varene kan hentes ferdig pakket innen butikkens stengetid, siste leiedag. Nedpakking koster 100,- og må bestilles innen dagen før siste leiedag. 

Ønsker du å donere resten av varene dine til RERE, kan dette hukes av ved bestilling av standleie eller gi beskjed til personalet i butikken.

Husk å se over Lost&Found og fellesområder om du har brukt de.

  • Utvidelse av leieperiode

Du kan selv utvide leieperioden din ved å booke ny leieperiode i vår online booking, men utvidelse må skje innen kl 17:00 dagen før din siste leiedag.

  • Utbetaling av ditt overskudd

RERE utbetaler 80% av det totale salget til deg, 50% ved All Inclusive leie eller annen %-avtale.

Betalingen skjer via bankoverføring, 2 x pr mnd.

Utbetalingsdatoer :
10. utbet for salg fom 01. tom 15. forrige mnd
25. utbet for salg fom 16. tom 31. forrige mnd


Faller utbetdatoen på en helligdag, vil utbet skje neste virkedag.

Evt utestående gjeld trekkes før utbetaling.

Du er selv ansvarlig for å angi korrekt kontonummer, inne på din profil.

Av hensyn til personalets sikkerhet oppbevares det ikke mengder med kontanter i butikken, og vi betaler ikke ut ditt overskudd kontant.

  • Handle i butikken på ditt salg

Det er mulighet for å handle hos RERE og trekke det fra salget ditt, så lenge du har saldo inne på din profil som dekker beløpet. Bare si ifra til personalet når du er i kassen.

 

 

  • Ved kjøp av Gavekort

Gavekort kan brukes i butikk på kjøp av varer og standleie.  

Gavekortet må fremvises i butikken ved kjøp med gavekort.

Gavekortet er gyldig i 1 år fra utstedtsdato. 

Bortkomne gavekort erstattes ikke.

Gavekort kan ikke byttes til kontanter.

 

  • Personvernerklæring

Virksomheten forstår og respekterer viktigheten av personvern på Internett. Virksomheten vil ikke utlevere informasjon om kunder/brukere til tredjeparter med mindre det er nødvendig for å gjennomføre en transaksjon. Virksomheten vil ikke selge ditt navn, adresse, e-postadresse, kredittkort eller personlige data til noen tredjepart uten din forhåndstillatelse.

 

bottom of page